Kral Çıplak
Uzlaşma ihtiyacı, devamlı topluluğun onayını kazanma çabası, içimize kök salmış durumda…
Bu arada, neyin kabul edilebilir olduğunu da “merkez” belirliyor.
Böyle olunca da duygudaşlık, yakınlık, hatta dostluk yok farz ediliyor.
Oysa aidiyet hukuku denilen şey!
Yakın, uzak ilişkisini kurgudan gerçeğe döndüren bir olmazsa olmazlık barındırır.
Olabilir ama “Merkez”tasarrufta tek yetkilidir derseniz…
Başka bir şey, oluşumuna tabi olursunuz.
Anlam denilen şey bu hali “Sapma” olarak okutur.
Sapla, samanı, karıştıranlar ayak direse de…
“Anlamın”buna cevaz vermesi mümkün değildir.
Paradokslar anlamın öznesini göründüğünden daha güç bir hale getirmiştir.
Açıktır ki, bütün paradokslar!
anlamsız olana anlam atfedilmesinden doğar.
Paradokslar, bir şey belirtmiş gibi, ama bir şey belirtmeyen şeylerden doğar.
“İngiltere Kralı”bir anlamda manası olan bir tabirdir.
Fakat, benim ilgilendiğim "anlam da" bir manası yoktur.
Bu durumu siz, istediğiniz kadar inkar edin," anlamı" yok etmez.
Lakin,benim ilgilendiğim" uzaklık- yakınlıktır."
İlla “İngiltere Kralı”diye dayatmalarınızın ne manası var?
Merkez, merkez, deyip duruyorsunuz…
“İyi ama İngiltere Kralı…”
Totolojisi ( kendini tekrar) sizin "Merkez" iddianıza!
Özdeş bir yüklem değildir.
Bende ki," manada" ki anlam; “Kral Çıplaktır!..”
Çünkü beni "Merkez Efendi"değil, Suat Başaran, Musavvat Dervişoğlu, ilgilendiriyor.
******
Belirli şartlarda, algıladığımız şeyi ifade ederken "kar beyazdır" diyebiliriz; bu nedenle "kar beyazdır" tabiri anlamlıdır.
Belli öznel şartlarda"kar siyah değildir"diyebiliriz; bu nedenle "kar siyahtır"tabiri de anlamlıdır.
Belki bu bize genel olarak anlamı olan bir tabirin neyi "belirttiğine"dair bir öznellik manası yükleyecektir.
Herkes şerhine, "red" kimliğimizi anlamayanlar, halimizi okuyamadıklarından...
Paradoksu-muzu da çözümle yemeyecektir.
Bizim aidiyet hukukumuz "uzaklık- yakınlık" kurgusunu, hatır beyanında inanç'la özdeşleştirir.
Referansımız kaygıdan, hesaptan ötedir.
Dostlarımızın muhataplığı, onlarda neyse bizde de o olurken...
Acıysa acı, öfkeyse öfke!
İfade beyanımız la anlamlandırırken duygudaş-lığımızın karşılığını da ortaya koyar.
******
Her şeye rağmen, MHP' li olmak!
Yükleminin yükümlülüğü de tercihte...
Serdeki Ülkücülük muhabbetini demler.
"Kar siyah değildir"ifadesini "öznel şartların" beyanına işaretler.
İşaret adresi; "Hakkın Hatırı Adına MHP!"der.
Herhalde anlaşıldı.